Radio Rekord Radom 28 lat z Wami Radio Rekord Radom 28 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

Niska wiedza Polaków o żywności funkcjonalnej

Niska wiedza Polaków o żywności funkcjonalnej

Od kilku lat liderem trend-listy rynku spożywczego jest wspomniana żywność funkcjonalna, inaczej zwana żywnością nutraceutyczną. Są to takie produkty, które oprócz funkcji odżywczej wykazują naukowo udowodnione pozytywne działanie prozdrowotne, np. wzmacniają układ odpornościowy, obniżają poziom cholesterolu czy zmniejszają ryzyko chorób serca. Jedynym słowem – produkty tego typu idealnie wpisują się w potrzeby, które ma spełniać żywość XXI wieku – ma być smaczna, łatwo dostępna, a co najważniejsze – dawać korzyści zdrowotne.

 

Polacy o żywności funkcjonalnej – wyniki badania opinii

 

Pomimo tego, że wiele firm spożywczych chętnie używa określenia żywności funkcjonalnej w odniesieniu do swoich produktów, jedynie ¼ Polaków wie czym jest tego typu żywność (posiłki o szczególnych właściwościach zdrowotnych) wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy On Board Think Kong. Ponad 30% badanych deklaruje, że nie zna tego pojęcia, a kolejne 23% twierdzi, że jest to zwykła, codzienna żywność. Nadając produktom miano żywności funkcjonalnej należy więc mieć świadomość, że tylko 1 na 4 Polaków zna poprawną definicję tego sformułowania.

 

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Badanie pokazuje też, że konsumenci mają trudność ze sprecyzowaniem poszczególnych składników żywności funkcjonalnej. Spośród listy zawierającej prawidłowe i nieprawidłowe składniki[2] jedynie 3% wskazało wszystkie poprawne odpowiedzi. Ponad 77% respondentów nie wymieniło prawidłowo żadnego z nich, odpowiadając, że do składników prozdrowotnych w żywności funkcjonalnej należą m.in. węglowodany, kwasy tłuszczowe trans czy substancje słodzące.   

 

Jak pokazują wyniki badania istnieje duża przestrzeń do podnoszenia wiedzy Polaków na temat żywności funkcjonalnej. Działania tego typu warto podejmować w powiązaniu z rosnącym w siłę trendem zdrowego stylu życia. Konsumenci coraz świadomiej wybierają produkty, szukają nowych przepisów, rozmawiają o trendach kulinarnych, z dużym zaciekawieniem przyglądają się nowościom pojawiającym się na sklepowych półkach. Przybywa telewizyjnych programów o tematyce kulinarnej, a blogi poświęcone tej kategorii niepodzielnie wiodą prym w blogosferze. Widać zatem potrzebę komunikowania żywności funkcjonalnej poprzez influencerów i  liderów opinii, ekspertów – lekarzy, dietetyków, którzy swoją wiarygodnością i autorytetem wesprą działania komunikacyjne marek.

infografika_Niska wiedza Polaków o żywności funkcjonalnej

 

Żwyność funkcjonalna zdaniem eksperta

 

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Chociaż większość konsumentów nie zna pojęcia żywności funkcjonalnej nie znaczy to wcale, że nie interesuje się produktami mających pozytywny wpływ na nasze zdrowie. Duże znaczenie odgrywają tutaj kampanie edukacyjne prowadzone przez poszczególne marki – te, które niosą ze sobą pewną obietnicę związaną ze zdrowiem są chętniej wybierane przez konsumentów. Dodatkowo cały czas rośnie świadomość i oczekiwania Polaków względem kupowanych produktów. Zwracamy uwagę na etykiety i walory prozdrowotne oferowanej żywności, ale jednocześnie nadal ważnym czynnikiem pozostaje smak i cena. Producenci żywności, którzy chcą dopasować się do wymagań stawianych przez współczesnych konsumentów powinni wziąć te czynniki pod uwagę poszerzając portfolio swoich produktów i podejmując decyzje związane z budowaniem rozpoznawalności marki – komentuje Dorota Ciszek, Sector expert, Media, Culture & Entertainment Grupa On Board Think Kong.

 

www.fit.pl

Chcemy, żeby portal CoZaDzien.pl był miejscem wymiany opinii dla wszystkich mieszkańców Radomia i ziemi radomskiej.

Ze względu na sytuację na Ukrainie i emocje, jakie pojawiają się przy tej okazji, zdecydowaliśmy w najbliższym czasie wyciszyć komentarze na naszej stronie. Zachęcamy do dyskusji w mediach społecznościowych. Apelujemy o wzajemny szacunek i zrozumienie.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".

Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Polecamy